השבוע התקשרה אלי משהי שהתעניינה במיתוג של העסק שלה.
ושאלה אותי: "תכל'ס, גאולה, איך מיתוג מכניס יותר כסף לעסק שלי?"
שאלה טובה, נכון?

יש פה כמה נקודות:

  • הנקודה הראשונה היא מיתוג מדויק.
    מיתוג מדויק לוקח את החוזקות של העסק שלנו מצד אחד, ומשלב אותם עם הצורך והרצון של הלקוח מצד שני. נוסיף את הסיפור המיוחד של המותג, ואת הערכים שמובילים אותנו בעשייה, נערבב הכול ויצא לנו מיתוג מדויק, מזוקק, כזה שברגע שלקוח פוטנציאלי רואה אותו, הוא מבין תוך כמה שניות מי אנחנו, מה אנחנו מוכרים לו ואם זה מתאים לו – הוא יגיע לעסק. כי מיתוג מדויק מושך אליו לקוחות מדויקים.
  • הנקודה השנייה היא נראות עקבית.
    כזו שבכל מקום שבו הלקוח נחשף אלינו – אם זה אונליין ואם זה אופליין, בפייסבוק, בניירת או במעטפות, בכל מקום הוא יראה את הלוגו, את הצבעוניות, את המסר החזק ואת הזהות העקבית שלנו. כשזה יקרה – יצא פה מותג חזק, יציב, והכי חשוב – זכיר. לא נצטרך להסביר ללקוח בכל פעם מחדש מה אנחנו נותנים לו. מספיק שהוא יראה את הלוגו שלנו כדי להבין הכול. הנראות העקבית הזו היא מאוד מאוד חשובה.
  • הנקודה השלישית היא החובה לשים את הלקוח במרכז.
    מאוד קל לנו, כבעלי עסקים, לדבר על העסק שלנו, על מה אנחנו רוצים ועל מה אנחנו מוכרים. אבל זו לא חכמה. החכמה היא לדבר על מה שהלקוח צריך, על מה שהלקוח מבקש, על מה שיצא לו מהשירות שלנו. ברגע שאנחנו נתאים את המסרים שלנו אליו – אנחנו נִפנה לרגש שלו, וכשהוא יקנה את המוצר שלנו הוא ישמח מאוד להמליץ עליו לאחרים. כי הוא חווה משהו אישי ומדויק אליו.

אז אם גם אתם רוצים נראות חזקה, כזו שתכניס לכם הרבה יותר כסף לעסק, אתם מוזמנים לפנות אליי, אני עושה את זה מצוין.. (: